joi, 8 august 2013

Carnea de porc la copii

carnea de porc la copii

Carnea de porc este evitata de multi parinti din diferite motive . Deoarece parerile in ceea ce o priveste sunt impartite ramane la latitudinea fiecarui parinte daca o introduce in alimentatia copilului inainte de trei ani sau nu.
Eu personal am introdus carnea de porc in alimentatia copilului meu pe la un an si 3 luni.

In cele ce urmeaza o sa va spun pe scurt despre carnea de porc in ideea ca o sa va ajute sa hotarati cum este mai bine pentru copii dumneavoastra:

Carnea de porc este bogata in proteine,magneziu, fier, fosfor, zinc, potasiu, vitamina B 12 , vitamina B 6,vitamina D  si antioxidanti .Deoarece contine atatea lucruri,carnea de porc consumata in cantitati normale contribuie la pastrarea sanatatii.
Aceasta carne este  recomandata persoanelor care au lipsa mare de fier,zinc si vitamina D
Multa lume evita carnea de porc din cauza grasimii ,dar nu toate partile porcului sunt exagerat de grase.
Partile mai putin grase sunt: piept,muschi,cotlet.

Cand introducem carnea de porc in alimentatia copilului:

Datorita faptului ca se digera mai greu si estre mai grasa ca alte tipuri de carnuri,unii nutritionisti recomanda introducerea carnii de porc dupa varsta de 3 ani,dar sunt si doctori care considera ca se poate incepe cu partile mai putin grase si dupa varsta de un an - un an jumate.
Atunci cand hotarati sa introduceti acest tip de carne in alimentatia copilului asigurati-va ca este proaspata si daca se poate cumparati-o de la cineva care tine animale acasa pentru a va asigura ca nu este injectata cu tot felul de substante ce se gasesc in ziua de azi prin carnuri si alte alimente.

Se va incepe cu muschi,cotlat sau piept deoarece aceste parti nu sunt foarte grase. Adaugati un cubulet de carne in ciorbita de legume a copilului sau in piureurile ce le mananca la pranz. Daca copilul nu prezinta alergii sau nu acuza dureri de burta puteti creste incet cantitatea.

Carnea de porc se poate consuma : fiarta,la abur,la cuptor,in chiftelute facute la cuptor (vezi aici),in ciorbite sau perisoare.

De asemenea, prin modul in care gatiti aceasta carne ea devine daunatoare sau mai putin daunatoare organismului. Atunci cand pregatiti carnea pentru copilul dumneavoastra indepartati pe cat se poate grasimea de pe ea, gatiti-o la aburi,fiarta,la rotisor sau la cuptor evitand sa o prajiti.
Trebuie evitate mezelurile,pateurile iar carnatul facut acasa consumat ocazional dupa ce copilul s-a obisnuit cu carnea de porc.
Carnea se poate ascocia printre altele cu : cartofi,morcovi,rosii,ardei,pastarnac,telina,dovlecei,fasole verdre,smantana,orez,sfecla rosie,salate,broccoli,ceapa sau paste.